فاطیما بهارمست: بازیگری را بیش از مجری گری دوست دارم
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۹۹۱۱۳۳
به گزارش افکارنیوز،
فاطیما بهارمست بازیگر نقش نغمه در سریال « از سرنوشت » از تجربه حضور در فصل سوم این سریال صحبت کرد و با اشاره به تفاوتهای جدی این فصل با فصل دوم که کاراکتر نغمه وارد داستان، گفت: فیلمنامه در فصل دوم و سوم دارای تفاوتهایی با یکدیگر است، در فصل دوم اتفاقات در عرض داستان بود اما در فصل سوم با اتفاقات بیشتری روبهرو هستیم و داستان در طول پیش میرود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی اضافه کرد: در فصل دوم، نغمه نقش تعیینکنندهای نداشت چرا که داستان با محوریت هاشم و سهراب روایت میشد و هاشم، نغمه را دوست داشت اما در فصل سوم با اتفاقات عجیب و غریبی که رخ میدهد، خود نغمه قصه متفاوتی پیدا کرده و دارای هویت میشود. این قصه در ارتباط با هاشم است اما مستقل هم هست. حتی نغمه در مواردی مجبور میشود جدا از هاشم تصمیماتی بگیرد.
بازی لحظاتی که تجربه نکرده بودم
بهارمست با اشاره به اینکه چالشهای فصل جدید نگاهی به دغدغههای نسل جوان دارد، گفت: تفاوت بین نقش من در فصل دوم و سوم را میتوان از منظر دغدغههای دو نسل متفاوت هم دید. اصولاً نوع دغدغههای جوانان تا زیر ۲۰ سال متفاوت با زمانی است که تحصیلشان تمام شده و به صورت جدی وارد اجتماع میشوند. فصل سوم از این جهت برایم جذابتر بود که پر از لحظههایی بود که یا تاکنون تجربه کرده و یا احتمالاً در ادامه زندگی تجربه خواهم کرد. البته ظریف بازی کردن چنین نقشی کار دشواری است چرا که اگر نتوانید دغدغههای نسل امروز را قابل درک بازی کنید، برای جوانان قابل باور نیست و ممکن است آن را پس بزنند.
بازیگر سریال «از سرنوشت» درباره دغدغههای محوری سریال تاکید کرد: به نظرم خوش شانس بودیم که این نکات در فیلمنامه «از سرنوشت» بهخوبی مورد توجه قرار گرفته بود. نویسندگان این سریال با اینکه خودشان متولدین دهه ۶۰ و ۵۰ اند اما خیلی خوب دغدغههای نسل جوان امروز را میشناختند و از این جهت کار بازیگران سادهتر بود.
علاقه به اجرا بیشتر از بازیگری
فاطیما بهارمست با اشاره به اینکه بازیگری را بسیار بیشتر از اجرا دوست دارد، گفت: نزدیک به ۷ سال است که دیگر اجرا نکردهام و دلیل آن هم این است که بازیگری را بیشتر دوست داشتم. در بچگی براساس یک سری اتفاقات وارد فضای اجرا شدم و آن چیزی نبود که خودم انتخاب کرده باشم.
وی ادامه داد: هر چه قدر که بزرگتر شدم، آرامآرام به علاقه اصلی خود پی بردم. اجرا چیزی نبود که دوستش داشته باشم و به همین دلیل آن را کنار گذاشتم. به نظرم تجربیات کودکی خیلی ناخودآگاه رخ میدهد و برایشان بیشتر شبیه به بازی است اما با عبور از مرحله کودکی باید تصمیم جدی بگیرید که چه میخواهید بکنید. تصمیم جدی من بازیگری بود.
در انتظار فصل چهارم «از سرنوشت»
بازیگر مجموعه «از سرنوشت» در پایان در مورد دیگر فعالیت این روزهای خود گفت: تئاتر که تعطیل است و برای هیچکس اهمیتی ندارد چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ اگر هم باز باشد، پر از ریسک و خطر است و در همان یکی دو ماهی که باز شد، کارهایی که بهم پیشنهاد میشد را رد میکردم. در حال حاضر، آماده فصل چهارم میشویم که بینندگان داستانهای جدیدی را در این فصل از سریال «از سرنوشت» خواهند دید.
«از سرنوشت» به تهیهکنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو است و در آن بازیگرانی چون حسین پاکدل، پوریا پورسرخ، لیلا بلوکات، مجید واشقانی، علیرضا استادی، فریبا نادری ، مائده طهماسبی، سیدمهرداد ضیایی، فاطیما بهارمست، نسیم فروغ، حبیب دهقاننسب، سارا والیانی، یغما یارعلی، مهدی صبایی، کامبیز منصف، محمد زکیزاده، فرخنده فرمانی، فریده دریامج، کریم قربانی، فاطمه شکری، مسعود انتظاری، مائده نجفی، مریم کاظمی، مونا کرمی، مهدیس توکلی، دارا حیایی و کیسان دیباج (در نقش هاشم و سهراب)، علیرضا آرا و … نقشآفرینی میکنند.
«از سرنوشت» نوشته محمد محمود سلطانی، روحالله صدیقی و مسعود کرمی است. از دیگر عوامل آن میتوان به: نوید احمدزاده دستیار تهیهکننده، پدرام ابدان: مشاور رسانه و مطهره کشاورز محمدیان: روابط عمومی اشاره کرد.
این مجموعه شنبه تا چهارشنبه حدود ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو سیما میرود و بازپخش آن روز بعد حدود ساعت ۱۶:۳۰ است.
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: از سرنوشت سریال فاطیما بهارمست تئاتر فریبا نادری شبکه دو سیما فاطیما بهارمست فریبا نادری بازیگر تئاتر و تلویزیون دارا حیایی از سرنوشت فصل دوم فصل سوم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۹۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
مظلومتر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کنسرت «اشعار نو از نغمههای کهن» در نوزدهمین شب موسیقی فرهنگسرای ارسباران در شبهای پنج شنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. در این کنسرت که به سرپرستی محمدرضا برزین و خوانندگی صادق شیخ زاده اجرا شد، تصنیفها و قطعات پیش در آمد اصفهان، شاه ختایی، پنبه جاری، المنت و لله، کهربا، نخجیر، ریشه در خاک، حریم یار، کردی و آفتابکاران با آهنگسازی علی اصغر بهاری، محمد رضا برزین، صادق شیخ زاده و قطعاتی با ملودیهای قدیمی و محلی بر اساس اشعاری ازهوشنگ ابتهاج، فریدون مشیری، فاضل نظری، علی حاتمی، حامد عسگری و اشعار محلی اجرا شد.
صادق شیخ زاده خواننده درباره این کنسرت گفتوگویی با خبرگزاری آنا انجام داده که مشروح آن را میخوانید:
لطفا درباره جزییات این کنسرت برایمان توضیح بدهید .
کنسرت نغمههای کهن یا اشعاری نو از نغمههای کهن یک اجرای دغدغه انگیز برای شنیده شدن نغمههای با اصالت است، آنچه که امروزه بیشتر مردم در ارتباط با گذشته با آن در ارتباط هستند. تمام تلاشمان این بود که بتوانیم در قالب یک موسیقی اصیل به بازخوانی نغمههایی بپردازیم که برگرفته از موسیقی فولکلور، موسیقی دستگاهی یا برگرفته از رسوم و آیینهای مناطق مختلف هستند تا با اشاعه آنها مردم شعر تازه بشنوند و فضایی تداعی کنیم که اگر چه به جهت کلامی به مردم نزدیکتر است، اما ممکن است نغمههای آن در طول سالیان سال فراموش شده باشد.
چطور شد در فرهنگسرای ارسباران اجرا رفتید؟
از سویی به جهت حمایتهای فرهنگسرای ارسباران و اینکه تصمیم گرفتیم جایی اجرا برویم که مردم هم قدرت خرید داشته باشند و بتوانند در این کنسرت شرکت کنند و خوشبختانه استقبال هم از کنسرت خوب بود به طوریکه یک سانس را به دو سانس در دو شب رساندیم ، امیدواریم این استقبال ادامه پیدا کند و بتوانیم در روزهای دیگر هم اجرا داشته باشیم
درباره قطعات و سازندگان آن هم برایمان توضیح دهید؟
اجرا توسط قطعات تنظیم و یا ساخته شده محمدرضا برزین اتفاق میافتد که نوازنده خوبی در ساز سه تار است، سنتور را سوها شمعدانی،عود آناهیتا نصیریان، سازهای کوبهای پویان توکلی ، تنبک امیرحسین تات و ساز سه تار با مسعود صادقی است.
با توجه به مبالغ بالای کنسرتها در این ایام، چقدر قدرت خرید مردم و حضور عموم برای شرکت در این کنسرت برایتان اولویت داشت؟
در واقع این نکته برایمان حائز اهمیت بود، چقدر هم خوب است که دولت و حاکمیت بخشی از هزینههای کنسرتها را تقبل کند. بدون تعارف این تعداد کنسرتی که هر شب در کشور برگزار میشود اگر بخشی از هزینهها را هم دولت بدهد، خیلی استقبال چشمگیر میشود، بنابراین سر سفره فرهنگی مردم باید یارانههای دولتی با حمایتهایی این چنین داشته باشیم که خوشبختانه ما توانستیم از آن برخوردار شویم.
ما امروز میبینیم که حتی خوانندههای شهیر موسیقی ایرانی روی به موسیقیهای الکترونیک و موسیقیهای غیر ایرانی میآورند، حتی به نظر من آن موسیقیها موسیقیهای پاپ نیست همانطور که بهتر از من میدانید موسیقی پاپ موسیقی مردمی هست بنابراین یک موسیقی میتواند موسیقی کلاسیک باشد، فولکلور باشد حتی سنتی باشد به خاطر فرم اجرا ولی پاپ تلقی شود، یعنی جمیع مردم با آن احساس نزدیکی کنند، حتی این موسیقیهایی که توسط بعضی از خوانندهها اجرا میشود و به روی صحنه میرود موسیقیهای پاپ نیستند.
البته برخی هم موسیقی خاص هستند، موسیقی که در ژانر موسیقی الکترونیک، موسیقی کلاسیک، حتی موسیقی کلاسیک غربی است ولی باز این حرف به این منظور و به این مفهوم نیست که آنها نباید باشد چرا آنها هم باید باشند، اما اقبال صد درصدی خوانندگان موسیقی اصیل ایرانی به آن موسیقیها منجر به این میشود که این سمت ما خیلی خالی باشیم ما خیلی تنها و معدود باشیم امروزه شما میشنوید که توسط یک سلسله از هنرمندان عزیز و گرامی ابراز نگرانی درباره تئاتر وجود دارد، این هم به جا است اما واقعا باید بگویم که مظلوم تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است حتی موسیقی سنتی هم نه، موسیقی اصیل ایرانی.
متأسفانه به دلیل ذائقهای که توسط عدهای بین مردم ایجاد شده، دافعه نسبت به سازهایی چون سه تار، سنتور،عود، سازها کوبهای و آواز ایرانی ایجاد شده است، در صورتی که اینها شاخههای موسیقی اصیل ایرانی هستند.
شما سالهاست که در عرصه آواز ایرانی فعالیت میکند، دراین باره چه تجربیاتی دارد و برایمان بگویید.
به عنوان کسی که برنامه های مختلف داشتهام میگویم، که اتفاقاً مردم در مناسبتهای آیینی خودشان بسیار هم علاقمند این موسیقی و آوازها هستند، اگر این آوازها درست طراحی شود برای لحظات خلوت آدمی فوق العاده است.
ما انسانها دارای حالتهای مختلف، متنوع و گوناگونی به جهت روانی هستیم و برای هر کدام از این حالتها موسیقی خاص خود را طلب میکنیم و مثل یک نوع تغذیه روحی است، به همین دلیل ما به تمام فرهنگها که از دل فرهنگ خودمان بیرون میآید ادای دین میکنیم و به آن اصالت میدهیم و در این مواجهه هم نیاز داریم که هر کدام از آنها را مصرف کنیم اتفاقاً موسیقی جدی هم موسیقی مصرفی است، اما موسیقی مصرف شده برای حالات خاص آدمی و هر آدمی البته حالات خاص خودش را دارد اما این طیف حالتها از چند گونه بیرون نیست و من امیدوارم که این نوع اجراها مورد حمایت قرار بگیرد.
بنابراین اگر حمایت درستی صورت گیرد، اقبال مردمی هم زیاد میشود و ما با فوجی از مخاطب روبه رو میشویم، در حال حاضر کنسرتهایی که در سالنهای مجلل برگزار میشوند که بعضا حتی استانداردهای ابتدایی موسیقی را هم ندارند. ما سالن تخصصی اجرای کنسرت کم داریم اما هستند اندازهای که کارمان راه بیافتد.
انتهای پیام/